Manhetten incəsənət
yarmarkalarından tutmuş Venesiya Biennalesinə qədər Estoniyalı rəssamlar və
qalereya sahiblərinin bir nəsli ölkənin yaradıcılıq səhnəsini xəritədə yerləşdirir.
Nyu-Yorkun həqiqətən ehtiyac
duymadığı bir şey varsa, xüsusən də kəskin bazar tənəzzülündə, bu başqa bir sənət
sərgisidir. Heç olmasa biri belə düşünə bilərdi.
Şəhərin onsuz da izdihamlı olan
bazarından çəkinməyən Estoniya qalereya sahiblərinin dueti bu il Nyu-York səhnəsində
öz izlərini buraxmaq qərarına gəlib, tipik Baltik havası ilə.
Friz çılğınlığı ilə yanaşı, Ester
alternativ sənət sərgisi kolleksiyaçıları, dilerləri və sənətsevərləri Estoniya
tərəfindən ilhaq edildikdən sonra diasporadakı estoniyalılar üçün mədəniyyət mərkəzi
roluna görə belə adlandırılan Manhettenin Estoniya Evinin memarlığını və
tarixini araşdırmağa dəvət etdi. İkinci Dünya Müharibəsindən sonra Sovet
İttifaqı.
Tribekada eyniadlı qalereyanın
yaradıcısı Margot Samel ilə birlikdə Esterin yaradıcı qrupunun bir hissəsi olan
Tallinndə yerləşən Temnikova & Kasela qalereyasından Olqa Temnikova,
"Bir növ, Estoniya ərazisi hesab olunur" deyir.
Qeyri-adi olaraq, yarmarkanın
arxasındakı qalereyaçıları ruhlandıran, arxetipik ağ kubdan çox uzaqda yerləşən,
panelli divarları ilə Şərq tərəfindəki bu tarixi Estoniya “adası” idi.
"Adanın inanılmaz mədəni,
tarixi və memarlıq əhəmiyyəti var idi və bütün bunlardan istifadə etmək və
qalereyalar və rəssamların təcrübə keçirməsi üçün bir az qəribə mühit təmin etmək
vacib idi" deyən Samel əlavə edir ki, Ester öz unikal yerindən kənarda
dizayn edilib. tamamilə fərqli bir sənət sərgisi olmaq: daha kiçik (26
iştirakçı qalereya ilə) və daha çox sosial.
Cənab Samel Euronews Culture-a
deyir: “Bütün proqramlaşdırma maliyyə əməliyyatlarından daha çox tamaşalara,
müzakirələrə, naharlara, şam yeməyinə və incəsənətə yönəlmişdi”.
Estoniya, Latviya və Litvadan olan
rəssamların iştirak etdiyi Esterdə Baltikyanı ölkələr yaxşı təmsil olunsa da,
xanım Temnikova və cənab Samel bunun “Baltik sənət sərgisi” olmadığını
aydınlaşdırmaq istəyirlər. Söhbət rəssamları Baltikyanı “kapsulada” göstərməkdən
getmirdi, daha doğrusu, Baltikyanı ölkələrdə, həm də Rumıniyada və Gürcüstanda
“rəssamların periferiyada işləməsi” ideyasına həvəslə yanaşırdılar. məsələn, və
"onları mərkəzə gətirin".
Buna baxmayaraq, Samel və
Temnikova – həm Esterdə, həm də xaricdə – dünyanın diqqətini Estoniya incəsənət
səhnəsinə cəlb etməkdə əsas rol oynayırlar. Tallinnin dəbdəbəli Kalamaja
rayonunda dəniz sahilində yerləşən Temnikova & Kasela müştəriləri arasında
Flo Kasearu, Kris Lemsalu və Merike Estna kimi beynəlxalq səviyyədə tanınmış
yerli rəssamları hesab edir; Lemsalu və Estna da Margot Sameldəki sərgi zamanı
Nyu York ictimaiyyətinə təqdim edildi.
Amma rəssamları beynəlxalq səhnəyə
çıxarmağa gəldikdə, bir hadisə tayı-bərabəri yoxdur: Venesiya Biennalesi.
Müasir incəsənətin bu dastanının
qalıcı əhəmiyyətini bilən varsa, o Maria Arusoodur. O, Estoniya Müasir İncəsənət
Mərkəzinə (ECCA) rəhbərlik edir, 1999-cu ildən Venesiya Biennalesində Estoniya
Pavilyonunun kuratoru və Estoniyada müasir incəsənət üzrə ən qədim ekspertiza mərkəzidir.
"Əsas məqsədimiz yerli müasir
incəsənətin inkişafına töhfə vermək, beynəlxalq əlaqələr və layihələr yaratmaq
və beynəlxalq miqyasda Estoniya incəsənəti üçün imkanlar tapmaqdır. Biz əməkdaşlıq
layihələri və inanılmaz arxivlərimiz vasitəsilə Estoniya incəsənətini təqdim
edirik", - cənab Arusoo Euronews-a izah edir. Mədəniyyət. “Venesiya,
tramplin olmasa da, iştirak edən sənətçilərin əksəriyyəti üçün beynəlxalq səhnəyə
doğru əsl təkan idi.
Bu il bu, heyvan formaları və
antropomorfik fiqurları özündə birləşdirən heykəlləri ilə məşhur olan və
Temnikova və Kasela tərəfindən təmsil olunan Edith Karlsondur - o, Venesiyada
18-ci əsrdən qalma, Canareggiodakı Chiesa di Santa Maria delle Penitenti-ni ələ
keçirərək təqdim edir. , "Hora Lupi" sərgisini təqdim edəcək.
Onun üçün Venesiya təkcə beynəlxalq
görünmə ilə bağlı deyil; belə bir kontekstdə işləmə prosesi, özlüyündə, fərdi və
təcrübi səviyyədə güclü idi.
Karlson Euronews Culture-a deyir:
“Estoniyalı rəssamlar üçün bu cür müxtəlif beynəlxalq kontekst stimullaşdırıcı
və vacibdir.
Tərcümə edəni Səfər Şakiroğlu/zekainfo.az