Sosial mediada sağlamlıq məzmununun sürətlə artması ilə ekspertlər və
qanunvericilər sosial media təsir edənləri tənzimləməyi, “etibarlı” məzmunun
yaradıcılarına üstünlük verməyi düşünürlər.
Avropa Sağlamlıq Forumunun (EHFG) kənarında çıxış edən Avropa
Parlamentinin deputatları və maraqlı tərəflərə görə, sosial media və sağlamlıq
arasındakı kəsişmə növbəti Aİ mandatında araşdırılacaq.
Keçən Noyabrda Vyana Universiteti tərəfindən nəşr olunan bir
araşdırma göstərdi ki, sosial media təsir edənlər yeniyetmələr və gənclər üçün
sağlamlıq məlumatlarının mühüm mənbəyinə çevriliblər. Tədqiqat Avstriyada 15-25
yaş arası 1000 insan üzərində aparılıb və onların təxminən 30%-i “sağlamlığa təsir
edənlər” adlandırılanları, yəni əsas marağı sağlamlıq məzmunu olan insanları
izlədiklərini bildirib.
Tədqiqat həmçinin müəyyən edib ki, respondentlərin təxminən 30%-i təsir
edən şəxs tərəfindən sağlamlıq məqsədləri üçün tövsiyə olunan məhsulu alıb.
İrlandiya hökuməti tərəfindən təyin edilmiş Avropa Komissarının Maykl
Makqratın qeyri-etik üsullarla, o cümlədən kommersiya məqsədləri üçün
istehlakçıların zəifliklərindən istifadə edən sosial media təsir edənlərin
marketinqi ilə mübarizə üçün missiya məktubunda rəqəmsal ədalət qanunundan bəhs
edilir.
Psixi sağlamlıq məzmunu da əhəmiyyətli artım görür və yüksək səviyyəli
onlayn əlaqəyə səbəb olur. Tədqiqatda iştirak edən Vyana Universitetindən Kathrin
Karsay Gastein-ə dedi: "Biz təsir edənlərlə danışdığımız zaman, [psixi
sağlamlığın] tıklanabilir məzmun olduğunu söylədilər" dedi.
Avropanın Səhiyyə Komissarı vəzifəsinə təyin edilmiş Oliver Varhelyi,
həmçinin Avropa Komissiyasının sədri Ursula von der Leyen tərəfindən sosial
medianın Aİ vətəndaşlarının sağlamlığına daha geniş təsiri ilə bağlı Aİ
miqyasında təhqiqata rəhbərlik etmək tapşırılıb.
Xanım Karsay əlavə etdi: "Kaş ki, psixi sağlamlığı müzakirə edən
və məhsulların təşviqi ilə məşğul olan təsir edənlərə gəldikdə daha çox tənzimləmə
olsun".
Bəzi sağlamlığa təsir edənlər əslində həkimlərdir və pandemiya zamanı
bir çoxları dezinformasiya ilə mübarizədə əsas rol oynamışdır.
Onlardan biri hətta Avropa Parlamentinə də daxil oldu: Budapeştdən bu
yaxınlarda Avropa Parlamentinin deputatı seçilən cərrah András Kuljanın sosial
mediada 370.000 izləyicisi və sağlamlıqla bağlı məzmununa görə 100 milyondan
çox baxış var.
Qasteində keçirilən Avropa Sağlamlıq Forumunda cənab Kulca izah etdi
ki, onun kanalı vaksinlər kimi həyat qurtaran tibbi müalicələrə qarşı artan
şübhədən yaranıb.
"Biz [həkimlər] özümüzü müalicələrin mövcud olduğu bir vəziyyətdə
asanlıqla tapa bilərik, lakin problem mövcudluq deyil - bu, istək və qəbuldur"
dedi.
Kulcaya görə, sağlamlıqla bağlı kommunikasiya getdikcə daha çox əhəmiyyət
kəsb edəcək və ictimaiyyət üçün aydın, dəlillərə əsaslanan məlumatlara ciddi
ehtiyac var.
İnsanlar şəkərli diabet simptomları və ya polikistik böyrək xəstəliyi
və ya narahatlıq pozğunluğu kimi şərtləri anlamaqla bağlı suallar olsun,
sağlamlıqla bağlı məzmunu fəal şəkildə axtarırlar.
“Yalnız YouTube-da sağlamlıqla bağlı məzmuna keçən il dünyada 300
milyard dəfə baxılıb, o cümlədən Almaniyada 3 milyard,” YouTube Almaniyanın
sağlamlıq şöbəsinin rəhbəri Götz Gottschalk izah edir. Google-dan sonra
dünyanın ikinci ən böyük axtarış sistemi.
Xüsusilə pandemiya zamanı bütün dillərdə axtarışlar artıb, bu da
tibbi yanlış məlumatların artması ilə yadda qalıb.
YouTube, onlayn olaraq etibarlı sağlamlıq məlumatlarının nədən ibarət
olduğunu müəyyən etmək üçün ekspert qrupları ilə işləyən Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatı
(ÜST) tərəfindən üçüncü tərəf qiymətləndirmələri vasitəsilə əlavə yoxlama səviyyəsini
təqdim etdi.
Bu sağlamlıq məlumatının keyfiyyət standartları videoların altında
dövlət xəstəxanaları kimi mötəbər mənbələri vurğulayan yeni YouTube xüsusiyyətlərinə
səbəb oldu.
Həkimlərin sayı getdikcə daha çox insana çevrilir və sübut edir ki,
internetdə sağlamlıq mesajlarını yayan təkcə məşhurlar deyil.
"Mən deməzdim ki, bizim Kim Kardaşyan kimi şəxsiyyətlərə
ehtiyacımız var, çünki bizim YouTube-da 12-15 milyon izləyicisi olan əsl həkim
Doktor Mayk var" dedi cənab G.
/Zekainfo.az